Susipažįstame su neuromarketingu dar mokykloje

Jau antrus metus aktyviai dalyvaujame #EmpoweringGirls projekte, kuris siekia skleisti žinią apie technologijų, inžinerijos ir verslo pasaulio galimybes, skatinti verslumą bei inovatyvų mąstymą.

2023 m. rugsėjo 15 d. mokinius pasitikome inovatyviose multisensorinės patirties dirbtuvėse VGTU inžinerijos licėjuje. Neuromarketingo specialistė, KTU dėstytoja ir tyrėja Eglė Vaičiukynaitė pakvietė mokinius pasinerti į multisensorinę kelionę – nuo naujos prekės ženklui pakuotės kūrimo subtilybių, pasitelkiant generatyvinio dirbtinio intelekto (DI) sprendimus, naujų pakuočių-prototipų testavimo su neuromarketingo įrankiais (žvilgsnio sekimo technologija, emocijų matavimas pasitelkiant išmaniuosius laikrodžius) iki dabartinių batonėlių skonių (šokoladinio, spanguolių) sensorinio vertinimo integruojant ir DI.

Neuromarketingas – svarbi šiuolaikinio gyvenimo ir rinkodaros sritis, kuri remiasi moksliniais žinių apie žmogaus smegenų veiklą principais ir siekia suprasti vartotojų elgesį bei reakcijas į reklamą ir prekių ženklus. Ši sritis sujungia neurologijos, psichologijos ir rinkodaros žinias, o jos tikslas yra sukurti efektyvias reklamos, rinkodaros kampanijas atsižvelgiant į tai, kaip reaguoja žmogaus smegenys į skirtingus stimuliatorius.

Vienas iš geriausių neuromarketingo pavyzdžių yra „Apple“ kompanija. Jų produktai išsiskiria estetiniu dizainu ir minimalizmu, kuriuo siekiama aktyvuoti smegenų sritis, atsakingas už grožį ir norą turėti tą produktą. Be to, „Apple“ dažnai pabrėžia savo produktų patogumą ir lengvumą naudoti – būtent tai ir turėtų vertinti daugelio vartotojų smegenys.

Neuromarketingas taip pat plačiai naudojamas internetinėje rinkodaroje. „Amazon“ yra geras pavyzdys, kaip ši įmonė analizuoja vartotojų elgesį ir rekomenduoja produktus, kurie jiems, tikėtina, patiks. Jų algoritmai naudoja ankstesnius pirkinius, naršymo istoriją ir netgi jutiminius stimuliatorius, tokius kaip paspaudimų greitis ir naršymo būdas – taip siekiama tinkamai pritaikyti pasiūlymus kiekvienam vartotojui.

Galiausiai neuromarketingas taip pat plačiai naudojamas socialiniuose tinkluose. „Facebook“ ir „Instagram“ algoritmai analizuoja vartotojui patinkančius dalykus, skirtingus turinio tipus, kuriuos jie peržiūri ilgiausiai, ir net vartotojų veido išraiškas nuotraukose siekdami pateikti jiems reklamas, kurios jiems, tikėtina, patiks.

Visi šie neuromarketingo pavyzdžiai – mūsų mokinių kasdienybės dalis. Suprasdami žmogaus smegenų veiklą ir elgesį, galime prisidėti prie mokinių verslumo ir inžinerijos ugdymo veiklų mokykloje – labiau apgalvotų jaunimo pasirinkimų kuriant arba renkantis prekes ar paslaugas, jas viešinant ir pristatant vartotojams.

Lietuvos Junior Achievement“ ir „Women Go Tech“ įgyvendina projektą #EmpoweringGirls, kurio tikslas – skleisti žinią apie technologijų, inžinerijos ir verslo pasaulio galimybes, skatinti verslumą bei inovatyvų mąstymą tarp Lietuvos mokinių įvairiuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose. Į mokyklas atvykusios lyderės mokiniams pasakoja savo sėkmės istorijas, supažindina juos su savo profesijomis. Didysis projekto poveikio investuotojas – „The Coca-Cola Foundation“, partneriai – „Vinted“, TV3 televizija, draugai – „Unicorns Lithuania“ ir asociacija „Lyderė“.

Parengė
ekonomikos ir verslumo mokytoja
Andželika Rusteikienė

Skip to content