2018 m. spalio 15 – 19 dienomis vyko antrasis Erasmus+ programos tarptautinio projekto „Universe – an Odyssey of Space and Time“ mokinių ir mokytojų mobilumo vizitas Koviljano mieste (Portugalijoje) įsikūrusioje Escola Secundaria Campos Melo mokykloje. Šiame tarptautiniame susitikime dalyvavo VGTU inžinerijos licėjaus komanda, kurią sudarė šeši mokiniai: Lukas Barauskas (llla), Eimantas Radzevičius (llla), Greta Blochinaitė (llb), Aleksas Slavinskas (llb), Eugenijus Ivanauskas (lla), Domantas Matuliauskas (lla), bei direktoriaus pavaduotojos ugdymui Ernesta Smalinskė ir Lina Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė.
Pirmąją dieną visų šalių komandos prisistatė vieni kitiems, susipažino su mokyklos erdvėmis, sudainavo dar pirmojo mobilumo vizito metu Jungtinėje Karalystėje sukurtą projekto himną. O tuomet prasidėjo projekto veiklos.
Visą savaitę mokiniai turėjo galimybę išbandyti save įvairiose projekto kūrybinėse bei techninėse veiklose: pirmąją dieną kūrė kompiuterinius žaidimus kosmoso tema, pristatė savo komandų atliktus marsaeigių brėžinius bei prototipus, papasakojo apie jų gaminimo procesą, dalijosi patirtimi bei idėjomis, tarptautinėse grupėse mokiniai gamino teleskopą, analizavo jo veikimo principus – šis procesas labai kūrybiškai apėmė visas STEM disciplinas; antrosios dienos veiklos prasidėjo nuo švytinčių mandalų kūrimo bei pirmojo portugalų satelito PoSAT-1 kūrėjo Carvalho Rodrigues paskaitos apie kosmosą ir žmogaus vietą visatoje; vėliau mokiniai konstravo parašiutus vandens raketai, kuri buvo išbandyta kalnuose, ten pat visi projekto dalyviai turėjo unikalią galimybę per teleskopą stebėti dangaus kūnus – pamatėme netgi Saturną! Diena praėjo greitai ir labai smagai. Trečioji diena, anot mokinių, buvo turbūt viena linksmiausių, nes visi vyko į Portugalijos sostinę Lisaboną. Pamatyti šio miesto grožį, apsilankyti Pavilhao do Conhecimento mokslo muziejuje ir sudalyvauti edukacinėse veiklose bei pažinti kosmoso platybes Calouste Gulbenkian planetariume – neišdildomų įspūdžių patirtis. Ketvirtoji diena prasidėjo apsilankymu Beira Interior universitete, kur dalyviai klausėsi paskaitos apie lėktuvo skraidymo ypatumus, o vėliau ir patys jį konstravo; projekto dalyviai Koviljano senamiestyje žaidė komandinį žaidimą „Miesto menas“, kurio metu turėjo atrasti miesto centre esančius QR kodais pažymėtus miesto meno kūrinius – ši veikla ne tik leido patiems individualiai atrasti miesto kultūrinį grožį, bet ir tikslingai veikti komandoje siekiant bendro rezultato. Paskutiniąją vizito dieną mokiniai dalijosi iš anksto atliktais namų darbais (projekto veiklomis) bei šio vizito metu patirtais įspūdžiais. Visiems projekto dalyviams buvo įteikti sertifikatai.
Šis vizitas visiems buvo puiki galimybė įgyti naujos patirties ne tik dalyvaujant projekto veiklose bei vykdant projekto programą, bet ir gyvenant portugalų šeimose – ypatinga kultūrinė ir socialinė patirtis. Paklausti lietuvių mokiniai apie gyvenimą šeimose atsiliepė labai teigiamai: ,,Gyventi šeimoje buvo nauja, įdomi patirtis. Buvo labai įdomu bendrauti, sužinojau daugiau apie portugalų vietinę kultūrą ir labai su jais susibendravau. Smagu, kad jie mane taip maloniai priėmė, buvo man dosnūs ir rūpinosi mano komfortu.“ (Aleksas Slavinskas, llb kl.); „Gyvenimas portugalų šeimoje mane nustebino savo žmogišku šiltumu, nes buvau priimtas į šeimą lyg būčiau jos narys.“ (Lukas Barauskas, llla kl.); „Man labai patiko mano šeima. Susipažinau su jų kultūra, tradicijomis. Iš veiklų man labiausiai patiko, kai konstravome teleskopą ir kūrėme parašiutą. Savaitė buvo išties smagi.“ (Eimantas Radzevičius, llla kl.); „Man tai buvo antrasis toks projektas, bet tik dar kartą įsitikinau, kokios nuostabios ir nepamirštamos patirties galima įgyti jų metu. Visos veiklos ir dirbtuvės buvo skirtingos, bet vis kažko pamokančios, savaip įdomios ir naudingos. Gyvenimas šeimose man taip pat buvo jau pažįstamas, tačiau galiu palyginti ir teigti, kad nesu sutikusi šiltesnių žmonių už portugalus. Jie priėmė mane labai svetingai, rūpinosi, kad man nieko netrūktų, jaučiausi lyg namuose. Aš asmeniškai labai susibendravau su kai kuriais žmonėmis, dėl to buvo labai liūdna išsiskirti, tačiau visi apsikeitėme kontaktais, todėl turime galimybe bendrauti net ir būdami taip toli vieni nuo kitų.“ (Greta Blochinaitė, llb kl.)
Išgyventos patirtys ir įspūdžiai, mintys, kylančios po tokių tarptautinių mobilumo vizitų, įrodo, kad tokie projektai yra puiki terpė, padedanti ugdyti tiek kalbinius, tiek kultūrinius, tiek dalykinius gebėjimus bei kompetencijas: tarptautinė komunikacija, žinių bei gebėjimų gausa – mūsų, jaunųjų europiečių, siekis, kurį įgyvendinti padeda Erasmus+ programa (taip teigia mokiniai).