Tarptautinio Erasmus+ projekto ”Universe – an Odyssey of Space and Time“ mokomasis vizitas Jungtinėje Karalystėje (Kingston upon Hull)

Šventinę 2018 m. vasario 16-osios dieną licėjaus mokinių komanda: Aleksas Slavinskas (Ib), Goda Ponomariovaitė (Ib), Ramunė Barisaitė  (IIb), Vėtra Dubinskaitė (IIb), Rokas Sadauskas (IIb) ir Lukas Barauskas (IIb)  kartu su direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ernesta Smalinske bei neformaliojo ugdymo inžinerijos mokytoju Jonu Jankausku, išvyko į 5 dienų trukmės Erasmus+ projekto ”Universe – an Odyssey of Space and Time“ mokymosi vizitą Jungtinėje Karalystėje, Hull mieste.

Kadangi atvykome truputį anksčiau nei kiti projekto dalyviai, turėjome galimybę ne tik pavaikštinėti po Hull miesto centrą, bet ir aplankyti keletą muziejų, susipažinti su miesto architektūra bei dalimi istorijos.

Nekantriai laukėme atvykstančių kitų šalių atstovų. Sekmadienio vakarą pirmųjų sulaukėme portugalų, o jau kitą dieną, t. y. pirmadienį, prasidėjus veikloms Sirius Academy, susipažinome ir su kitais projekto dalyviais. Pirmąją vizito dieną mokykloje visi penkių šalių dalyviai kūrėme  Erasmus+ projekto „Universe – an Odyssey of Space and Time” himną ir rinkome medžiagą apie erdvėlaivius, raketas, palydovus bei rengėme pristatymus. Vėliau buvome supažindinti su pačia Sirius Academy mokykla, kurios modernumas gniaužė kvapą. Turėjome galimybę sudalyvauti anglų ir ispanų kalbų, informatikos, dailės ir teisės pamokose.

Kitą dieną tapome tikrais kosmoso tyrinėtojais: nuvykę į RON DEARING UTC mokyklą modeliavome 3D raketas, programavome „Žvaigždžių karų” muziką pasitelkę microbit’us, vėliau virtualioje erdvėje mėginome patirti kosmoso realybę, dalyvavome robotikos ir mechatronikos užsiėmimuose. Po technologinių ir skaitmeninių patirčių patys kūrybinėje laboratorijoje kūrėme įsivaizduojamo marsaeigio eskizus bei dalijomės idėjomis su šalių-partnerių mokiniais apie būsimą inžinerinį įrenginį – pagrindinį ir galutinį projekto rezultatą.

Trečiąją vizito dieną mūsų laukė kelionė autobusu į netoliese esantį York miestą, kur pirmiausiai aplankėme transporto muziejų, kuriame galėjome išvysti ir pirmuosius garvežius, ir net pačius naujausius bei greičiausius pasaulio traukinius, susipažinome su žymaus astronauto Tom Peak istorija. Vėliau pasivaikščiojome po miesto centrą – vieną iš nedaugelio išlikusių tokio britiškojo stiliaus pavyzdžių. Pavargę, tačiau kupini įspūdžių grįžome į Hull miestą, kur netrukus turėjo išaušti nauja diena, atnešianti naujų patirčių.

Ketvirtąją dieną vyko kūrybinės dirbtuvės – iš atliekų mišriose komandose kūrėme erdvėlaivius, raketas, teleskopus ir kitus įrenginius, susijusius su projekto tema, ir pristatėme juos vieni kitiems. Vėliau kūrybines dirbtuves pakeitė poezija – padedami anglų kalbos ir literatūros mokytojo, kūrėme haiku kosmoso motyvais.

Paskutiniąją projekto dieną mokyklos aktų salėje buvo pastatytas mobilusis planetariumas, kuriame buvo rodomi dokumentiniai faktai apie gyvenimą kosminėje stotyje bei kosmoso tyrinėjimus.  Vėliau patys gavome užduotį – įrengti savo planetariumą: pastatyti palapinę, jos vidų išpiešti žvaigždynais, parengti planetų išsidėstymo modelį. Neilgai trukus kiekvienos komandos palapinės virto kone tikrais mini planetariumais. Po šios užduoties visi išskubėjome atlikti paskutinę užduotį – įrašyti bendrą visų šalių projekto himną mokyklos garso įrašų studijoje. Himnui žodžius sukūrėme patys pačią pirmąją vizito dieną, o muziką – jaunas Sirius Academy geografijos mokytojas, laisvalaikiu mėgstantis kurti muziką. Smagu, kad himno solo partija atiteko mūsų licėjaus Ib kl. mokinei Godai Ponomariovaitei. Po kelių bandymų himną pavyko įrašyti sėkmingai.

Atsisveikinti buvo nelengva – nestigo ašarų ir apsikabinimų, visi noriai apsikeitėme kontaktais, kad ateityje bent kartkartėmis galėtume pabendrauti.

Ši kelionė visiems mums paliko neišdildomą įspūdį – tai buvo puiki galimybė pažinti kitų šalių žmones, pabendrauti su jais projekto veiklų ir laisvalaikio metu, patobulinome savo anglų kalbos įgūdžius ir praplėtėme savo žinias apie visatą ir kosmoso platybes. Ši kelionė ir joje įgyta patirtis sužadino norą ir toliau dalyvauti Erasmus+ projektuose.

Goda Ponomariovaitė (Ib kl.)

Skip to content